T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KEÇİÖREN - Bağlum Özel Eğitim Meslek Okulu

Özel Eğitim Alanında Rehberlik

 

Rehberlik Hizmetleri'nde temel hedef öğrencinin kişisel, sosyal, eğitsel ve mesleki gelişimini bütünsel bir bakış açısıyla desteklemektir. Bu bakış açısı öğrenciye doğrudan verilen hizmetler yanında dolaylı olarak verilen hizmetleri de kapsar. İşlevsel bir Rehberlik Hizmetleri planlaması, veli, öğretmen, yönetici ve çeşitli kurumlarla iş birliği içinde çalışılmasını, veli ve öğretmene müşavirlik edilmesini ve bu hizmetlerin öğrenciye daha kapsamlı bir biçimde ulaşmasını sağlar.

Özel eğitime ihtiyacı olan çocukların ve ailelerinin Rehberlik Hizmetleri'ne ihtiyaçları, normal gelişim gösteren çocukların ailelerine göre daha fazladır, çünkü özel gereksinimli bireyin eğitim gördüğü süreç hem kendisi hem de ailesi açısından kolay olmayan bir süreçtir. Farklı özelliklere sahip olan çocukların ve ailelerinin  Rehberlik hizmetine gereksinimi normal gelişim gösteren çocukların ailelerine göre daha belirgindir. Özür türü ve derecesine göre bu durum belirgin farklılıklar gösterir.

Farklı özelliklere sahip bir çocuğun anne babası olma rolü, anne babaların kendi seçtikleri bir rol değildir ve hiçbir anne baba, bu role kendini hazırlamaz. Her ailenin kendine özgülüğünden, farklı kişilik özellikleri ve sosyal destek örüntüleri olduğundan yola çıkılarak, ailelerin yaşadıklarının da hem benzerlikler hem de farklılıklar gösterdiği düşünülebilir.

Günümüzde özel eğitim okullarında, özel eğitime gereksinimi olan öğrencilerin kişisel-sosyal gelişim alanında desteklenmeleri için, öğrencilerin ilgilerini, ihtiyaçlarını, üstün ve sınırlı yönlerini keşfetmelerini sağlayarak ve özgüvenlerinin gelişmesinde yardımcı olmaya çalışarak yaşam kalitelerinin artırılması hedeflenmektedir.

Ümit Kaplan Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Rehberlik Servisi olarak; 2017-2018 eğitim-öğretim yılı içinde öğrencilerimize yönelik rehberlik çalışmalarının daha etkili yürütülebilmesi ve öğrencilerimizin hayata hazırlanma sürecinde desteklenmeleri amacıyla bir çalışma programı hazırlanmıştır. Bu programda öğrencilerin derslerle birlikte yaşam becerileri ile örtüşmüş bir takım kazanımlarla desteklenmesi düşünülmüştür.

Rehberlik Hizmetleri; özel eğitim alanında ki bütün öğrenciler içinde işlevsel olarak uygulanmaktadır. Öğrencilerin davranış ve uyum problemleri, okula karşı tutum, sosyal beceriler, iletişim eksiklikleri, kendini ifade etme ve kendini kabul, özgüven, motivasyon, aile içi etkinlikler, yaşama ve çevreye uyum, kendini geliştirme, arkadaşlık ilişikleri gibi konularda öğrencilere gerekli yardım sağlanabilmekte ve çözüme ulaştırılmaktadır.

 

Özel Eğitim Sınıf Rehberlik Programı'nı tamamlayan öğrencilerin;

  • Okula ve çevreye etkin olarak uyum sağlama,
  • Kendini tanıma ve geliştirme,
  • Toplumsal rollerini fark etmeyi sağlama,
  • Başkalarıyla olumlu ilişkiler kurma ve sürdürme,
  • Üretici ve mutlu bireyler olma,
  • Topluma uyum sağlayacak yaşam becerileri kazanma,
  • Hayatını güvenli ve sağlıklı sürdürmek için olumlu tutum ve davranışlar geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.09.2024 - Güncelleme: 27.09.2024 14:00 - Görüntülenme: 3
  Beğen | 0  kişi beğendi