T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KEÇİÖREN - Bağlum Özel Eğitim Meslek Okulu

Rehberlik

 

Bireyin kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitesini geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum sağlaması için bireye yapılan psikolojik yardımlardır.

  

Rehberlik Hizmetleri İlkeleri Nelerdir?

 

Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir: Rehberlik hizmetlerinde; öğrencinin kendine ilişkin karar verme süreçlerinde saygı esastır. Her öğrenci eğitim sürecinde kendisine sunulan seçenekler arasında seçme özgürlüğüne sahiptir.

27-09-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İnsan saygıya değer bir varlıktır:Rehberlik; bütün öğrencileri eşit kabul eder, değer verir ve özen gösterir. ÇÜNKÜ İNSAN DEĞERLİDİR. Rehberlik Hizmetlerinde gönüllülük esastır.Rehberlik hizmetleri, birinci derecede bireyi hedef alır. Bireyin iç dünyasının daha iyi anlaşılması amacını güden hizmetlerdir. Bu nedenle bu hizmetten yararlanmak kişinin isteğine bırakılmalıdır. Rehberlik hizmetlerinden yaralanmada zorlama yoktur. Rehberlik Hizmetlerinde gizlilik esastır.Rehberlik hizmetlerinin verilişi sırasında danışanın mahremiyetine saygı duyulur, onun sırlarını saklamaya özen gösterilir.



27-09-2024































Rehberlik Hizmetleri tüm öğrencilere açık bir hizmettir. Rehberlik bireyin kendi kendisini tanıması, kabullenmesi sürecini içerir. Rehberlik  dıştan zorlamayla değil, gönüllü işbirliği ve katılımı gerektirir. Rehberlik bireylerin gereksinimleri doğrultusunda ve yardıma ihtiyaç duyulduğu konularda sunulur. Rehberlik Hizmetleri, eğitim kurumlarının eğitim-öğretim etkinlikleri bütünlüğü içinde yer alır. Eğitim sistemimizde uygulanan öğrenci merkezli eğitim anlayışında rehberliğin çok önemli bir yeri vardır.  Rehberlik etkinlikleri okulun eğitim düzeyi, yapısı öğrencilerin gelişim düzeylerine ve imkanlarına göre değişebilir.  Rehberlik Hizmetlerinde farklılıklara saygı esastır. Eğitimin temelini bireyin kendisini ve çevresindeki diğer kişileri tanıması oluşturur. İnsanı belli bir özelliğine göre yargılamamak, herkesin kendi doğruları çerçevesinde yaşadığının farkında olmak, farklılıkları zenginlik olarak görebilmektir. Bireylerin özellikleri açısından birbirlerinden farklılıklarına saygı Rehberlik anlayışının temelidir.

27-09-2024   Rehberlik Hizmetleri bir süreçtirGelişim, doğumdan ölüme kadar devam eder gelişim basamağının kendine özgü görevlerinin yerine getirilmesinde bireyler zaman zaman yardıma ihtiyaç duyabilirler. Bu nedenle rehberliği sadece belli yaş dönemlerine özgü bir hizmet olarak görmemek, ihtiyacı olan herkese hangi gelişim döneminde bulunursa bulunsun yardım sağlamak gerekir.Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde okul-aile–öğretmen işbirliği eğitim kalitesinin artırılmasında önem taşır. Rehberlik Hizmetlerinin yürütülmesinde hem bireye hem de topluma karşı sorumluluk söz konusudur. Rehberlik tüm eğitim sürecinin ana parçalarından biridir. Çocukluktan yetişkinliğe kadar devamlı bir süreç olan rehberlik hizmeti aynı zamanda; bireyin seçim yapması, plan yapması ve karar alması için verilen yardımdır. 







27-09-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.09.2024 - Güncelleme: 27.09.2024 13:49 - Görüntülenme: 5
  Beğen | 0  kişi beğendi